۲۲ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۱۷

دبير سابق مجامع كانون هاي فرهگي كشور در گفتگو با "مهر":

مجلس به سرانه فرهنگي دانشگاه ها نگاه تخصصي داشته باشد

مجلس به سرانه فرهنگي دانشگاه ها نگاه تخصصي داشته باشد

سرانه هاي دانشجويي در مدل ارائه شده از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي به صورت تخصصي نگاه شده ولي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي خواستار ارائه مدلي است كه سرانه هاي دانشجويي به طور يك جا در نظر گرفته شود.

"سجاد غرقي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي "مهر"، با اشاره به مدل طراحي شده از سوي دولت در خصوص سرانه هاي دانشجويي گفت: در مدلي كه دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرده به سرانه هاي دانشجويي به نحو تخصصي نگاه شده است.

وي در اين خصوص افزود: به همه مقوله هاي ورزشي، رفاهي، دانشجويي و فرهنگي بايد به گونه اي نگاه شود كه بودجه هاي آنها ازحالت كلي سرانه دانشجويي خارج شده و بودجه هاي جداگانه اي براي آنها تصويب شود.

اين فعال دانشجويي گفت: به عنوان مثال وقتي كه مقوله هاي رفاهي و فرهنگي در يك قالب ديده شوند خود به خود برنامه هاي فرهنگي به حاشيه كشيده مي شود كه اين با برنامه هاي مجامع در راستاي برگزاري جشنواره هاي تخصصي دانشجويي و ايجاد نشاط در فضاي دانشگاه ها مغايرت مي كند.

وي ادامه داد: براي سرانه فرهنگي بايد رديف بودجه اي خاص در نظر گرفته شود و در اين زمينه مجلس بايد به استقلال سرانه فرهنگي دانشگاه ها توجه كند.

کد خبر 284579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha